Forum www.Alfa.Radom.pl - Radomski Klub Alfa Romeo Strona Główna

 Wariator do wymiany???
Idź do strony 1, 2  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
zub86
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 18:26, 15 Sty 2009    Temat postu: Wariator do wymiany???

Witam, mam taki problem, po odpaleniu autka (nie zawsze ale czasami) zdarzy się tak że, słychać przez jakieś 2 sekundy klekot wariatora i podczas jazdy np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania zafalują obroty od 400 do 1300 czy to oznacza że te obroty falują od tego wariatora i jest on do wymiany???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daniell
Administrator
Administrator



Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radom
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 19:29, 15 Sty 2009    Temat postu:

klekot to napewno wariator ale czy obroty to tego ci nie powiem. jsli wariator nigdy nie byl naprawiany to mozesz kupic zestaw naprawczy (ok 30zł)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Stary wyjadacz alfaholik



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 20:57, 15 Sty 2009    Temat postu:

Kolego na 99% procent to wariator jednak narazie nie masz sie czym przejmować stukanie to nic kiedys zacznie zgrzytac i wtedy trzeba go wymienić. Skąś słyszałem że zamienniki dłużej wytrzymują niż oryginał - wada materiału? Natomiast do falowania obrotów najcześciej przyczynia się silniczek krokowy. Patrz inne tematy jak go trzeba załatwić.

pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrek164
Dyskutant
Dyskutant



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw 21:10, 15 Sty 2009    Temat postu: Re: Wariator do wymiany???

zub86 napisał:
Witam, mam taki problem, po odpaleniu autka (nie zawsze ale czasami) zdarzy się tak że, słychać przez jakieś 2 sekundy klekot wariatora i podczas jazdy np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania zafalują obroty od 400 do 1300 czy to oznacza że te obroty falują od tego wariatora i jest on do wymiany???


jeżeli klekot cichnie po odpaleniu to nie problem sprawdzić prosze olej odpowiednia klasa i wymiana co 10 tysięcy klekotanie jest spowodowane jest zwłoką w napełnieniu wariatora olejem, a co do obrotów to czyszczenie przepustnicy i jeżeli zdemontujemy silnik przepustnicy to koniecznie przeprowadzić należy adaptacje przepustnicy na kompie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Stary wyjadacz alfaholik



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Alfista

PostWysłany: Pią 9:53, 16 Sty 2009    Temat postu: Re: Wariator do wymiany???

piotrek164 napisał:

jeżeli klekot cichnie po odpaleniu to nie problem sprawdzić prosze olej odpowiednia klasa i wymiana co 10 tysięcy klekotanie jest spowodowane jest zwłoką w napełnieniu wariatora olejem, a co do obrotów to czyszczenie przepustnicy i jeżeli zdemontujemy silnik przepustnicy to koniecznie przeprowadzić należy adaptacje przepustnicy na kompie


uważam, że przy olejach poniżej pelnego syntetyka nie da sie osiągnąć pełnego efektu - całego wyciszenia wariata chyba że mój już jest zmeczony bardziej. na tą chwilę używam, mobila półsyntetyka i faktycznie po wymianie oleju wariator przycichł.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zbig dnia Pią 10:02, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrek164
Dyskutant
Dyskutant



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Pią 11:55, 16 Sty 2009    Temat postu: Re: Wariator do wymiany???

zbig napisał:
piotrek164 napisał:

jeżeli klekot cichnie po odpaleniu to nie problem sprawdzić prosze olej odpowiednia klasa i wymiana co 10 tysięcy klekotanie jest spowodowane jest zwłoką w napełnieniu wariatora olejem, a co do obrotów to czyszczenie przepustnicy i jeżeli zdemontujemy silnik przepustnicy to koniecznie przeprowadzić należy adaptacje przepustnicy na kompie


uważam, że przy olejach poniżej pelnego syntetyka nie da sie osiągnąć pełnego efektu - całego wyciszenia wariata chyba że mój już jest zmeczony bardziej. na tą chwilę używam, mobila półsyntetyka i faktycznie po wymianie oleju wariator przycichł.


producent zaleca olej pólsyntetyczny!! 10w40 w ekstremalnych eksploatacjach i w gorącym klimacie 10w60 i tego się należy trzymać lanie pełnego syntetyka do silnika używanego jest niekożystne bo oleje wpełni syntetyczne mają więcej środków myjących....... co skutkuje umyciem wnętrza silnika i rozpuszczeniem nagarów ktyre odłożone na pierścieniach olejowych powodują doszczelnienie zurzywajacego się w miare eksploatacji motoru zaczyna rosnąć zurzycie oleju a inna lepkość oleju niż dopuszczona w pasowaniu gładzi cylindrowej z tłokiem powoduje większe zurzycie......elementów trących.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kam02
Guru
Guru



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 601
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Alfista

PostWysłany: Pią 20:20, 16 Sty 2009    Temat postu:

Kolego co do wariatora to zestaw naprawczy kosztuje w serwisie na Kieleckiej 12.50 kupowałem miesiąc temu i lepiej go wymienić wcześniej bo jak będziesz zwlekał dłuższy czas to póziniej ci nie pomoże zestaw naprawczy będzesz musiał całość wymienić , a co do obrotow przemyj sobie przepustnice powinno pomóc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Stary wyjadacz alfaholik



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Alfista

PostWysłany: Pią 21:00, 16 Sty 2009    Temat postu:

co ma przepustnica do wolnych obrotów?:>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kam02
Guru
Guru



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 601
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Alfista

PostWysłany: Pią 22:01, 16 Sty 2009    Temat postu:

zbig napisał:
co ma przepustnica do wolnych obrotów?:>

nieraz jak się przemyje to pomaga ale nieraz nie u mnie pomogło tylko mi falowały 900 a 1500 była bardzo brudna . Ale wczoraj robiłem 145 i były takie same obiawy jak u kolegi i nic nie pomogło dopiero gościo pojechał na kompa zresetował przepusnice i było dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 22:48, 16 Sty 2009    Temat postu:

U mnie czyszczenie przepustnicy pomogło na falowanie obrotów (a spadały mi tak bardzo po wciśnięciu sprzęgła że czasem silnik gasł)
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pią 23:05, 16 Sty 2009    Temat postu:

co ma przepustnica do falowania obrtów??
Bardzo dużo silniczek krokowy odpowiedzialny za wlone obroty steruje właśnie przepustnicą.
Brubna przepustnica ma zmniejszony prześwit między klapką a obudową a na dodatek klapka przepustnicy potrafi się przyklejać przez co silniczek krokowy zwiększa siłe (uchylenie) w momęcie odklejenia następuje zbyt duże otwarcie przepustnicy nagły wzrost obritów i działanie odwrotne silniczek krokowy domyka przepustnice króra po domknięciu ma ponownie zbyt małą szczeline i obroty spadają za bardzo i tak w koło macieju.Wesoly
więc jaki widać przepustnica do wolnych obrotów ma dużo
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Sob 10:32, 17 Sty 2009    Temat postu:

Bardzo dobrze pisze! Wódki mu dac!
Powrót do góry
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Stary wyjadacz alfaholik



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Alfista

PostWysłany: Sob 18:26, 17 Sty 2009    Temat postu:

niggard napisał:
co ma przepustnica do falowania obrtów??
Bardzo dużo silniczek krokowy odpowiedzialny za wlone obroty steruje właśnie przepustnicą.
Brubna przepustnica ma zmniejszony prześwit między klapką a obudową a na dodatek klapka przepustnicy potrafi się przyklejać przez co silniczek krokowy zwiększa siłe (uchylenie) w momęcie odklejenia następuje zbyt duże otwarcie przepustnicy nagły wzrost obritów i działanie odwrotne silniczek krokowy domyka przepustnice króra po domknięciu ma ponownie zbyt małą szczeline i obroty spadają za bardzo i tak w koło macieju.Wesoly
więc jaki widać przepustnica do wolnych obrotów ma dużo


Przepustnica jest calkiem zamknięta chyba podczas biegu jałowego nie?

Koledzy a czy po rozpięciu przepływomierza tez trzeba ustawic przepustnice lub wykasować błędy dodam ze przepłyomierz rozpiął na pracującym silniku ,,gazownik''


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zbig dnia Sob 20:59, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zub86
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Alfista

PostWysłany: Nie 11:03, 18 Sty 2009    Temat postu:

Uzupełniłem olej i klekot wariatora ustał, wyczyściłem tez przypustnice i falowanie obrotów jest mniejsze ale zauważyłem ze do wymiany mam rurę przepływomierza, jest dziura w niej i prawdopodobnie chyba te obroty od tego będą falować w tym tygodniu ja wymienię i napisze czy pomogło...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 11:39, 18 Sty 2009    Temat postu:

nie nie musisz kalibrować przepustnicy po odpięciu przepływomierza

W silnikach TS 16V silnik krokowy steruje właśnie przepustnicą przy wolnych obrotach
niektóre inne silniki mająosobną rurę powietrza przy silniczku krokowym do wolnych obrotów np TS 8V
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Alfa.Radom.pl - Radomski Klub Alfa Romeo Strona Główna -> 147/156/166 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin