Forum www.Alfa.Radom.pl - Radomski Klub Alfa Romeo Strona Główna

 Partametry alfa 156 1,8

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Loco_89
Stary wyjadacz alfaholik
Stary wyjadacz alfaholik



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 786
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Alfista

PostWysłany: Sob 15:04, 03 Gru 2011    Temat postu: Partametry alfa 156 1,8

Mam prośbę porobiłem screeny parametrów z FiatEcuScan i wdzięczny bym był gdyby ktoś zerkną i zobaczył czy są ok, i ewentualnie jakie jeszcze porobic pomiary i w jaki sposób. Z góry dziękuje. Dodam, że silnik na biegu jałowym, rozgrzany.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Loco_89 dnia Sob 15:05, 03 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 21:45, 06 Gru 2011    Temat postu:

Ecu wygenerowało jakiś błąd?wymieniałeś sondę na oryginał?
Powrót do góry
Loco_89
Stary wyjadacz alfaholik
Stary wyjadacz alfaholik



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 786
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Alfista

PostWysłany: Śro 12:55, 07 Gru 2011    Temat postu:

wpadł mi błąd czujnika spalania stukowego , ale po skasowaniu błędu i zatankowaniu gazu na innej stacji błąd nie wraca. Sonda jest oryginalna ale teraz wymieniana nie była tylko rok temu. Screeny zrobiłem ponieważ podejrzany wydał mi się parametr TRA, a że ja się na tym za bardzo nie znam to chciałem żeby ktoś rzucił okiem czy te parametry są ok czy wychodzą poza normy.
Z góry dziękuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 15:43, 07 Gru 2011    Temat postu:

Przedział dla parametru TRA od -/+ 5000 natomiast dla FRA od 0.8 do 1.2
temperatura:98,4 st a stan sondy lambda:zimna


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 16:08, 07 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Loco_89
Stary wyjadacz alfaholik
Stary wyjadacz alfaholik



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 786
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Alfista

PostWysłany: Czw 0:47, 08 Gru 2011    Temat postu:

Czyli z tego wynika że sonda do wymiany ?? Nie wiem czy to istotna informacja ale jak patrzyłem to sonda pracuje tak zimna, ubogo , bogato, zimno itd.itd .

a co z za wysokim TRA ? W necie znalazłem coś takiego

- TRA, FRA duża wartośc dodatnia, zbyt uboga mieszanka, korekta dąży do tego aby wydłużyć czas wtrysku
zbyt uboga mieszanka - przyczyny
-- nieszczelnośc kolektora dolotowego
-- nieszczelnośc na drodze przepływomierz a przepustnica
-- za małe cisnienie paliwa
-- uszkodzony wtryskiwacz, za mały przepływ paliwa
-- zużyty lub uszkodzony czujnik tlenu.

ale znowu czasy wtrysku u mnie są w normie, tak że już nie wiem o co chodzi z tym parametrem.

Ogólnie Radku radzisz na początek podmienić sondę i zobaczyć co się będzie działo.
Dziękuje za wszelkie rady


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 10:21, 08 Gru 2011    Temat postu:

Jak by Ci to wytłumaczyć? może tak zaczerpnę info kolegi bubu321 z alfaholików
Parametry grupy additive TRA dotyczą wolnych obrotów, zaś grupy multiplicative FRA dotyczą przyśpieszania.

Zakres poprawny FRA to zakres od 0.8 do 1.2
Zakres poprawny TRA to zakres -5 do + 5 msek.
Po zerowaniu parametrów adaptacyjnych TRA =0, DTV = 0, zaś wszystkie parametry grupy FRA = 1.
Przekroczenie zakresu tych parametrów w przedziale czasu skutkuje pojawieniem się odpowiedniego błędu.

P1172 Lambda adaptat. 2 (additive) above upper limit
P1172 Lambda adaptat. 2 (additive) below lower limit
P1173 Lambda adaptat. 1 (multiplicative) above upper limit
P1173 Lambda adaptat. 1 (multiplicative) below lower limit

lub w innej postaci z pełnym opisem błędu

DTC: P1173 : Self-adaptation parameters FRA
Status: Lower limit
Warning lamp not illuminated for this DTC
DTC stored in non-volatile memory.

Jeśli chodzi o sensor 02 to podepnij kompa i sprawdź jej parametry od zimnego silnika do nagrzanego,sprawdź wykres:

I tutaj ciekawy opis kolegi bubu321 na tzw chłopski rozum:
- sonda lambda to ogniwo chemiczne o dość dużym oporze wewnętrznym i napięciu jak sonda jest zimna na poziomie 0.46 V.
- ECU na wejście od sondy lambda podaje napięcie około - 0.33 V.
- po to aby łatwo mu było powiedzieć "ta sonda Lambda nie ma połączenia elektrycznego z ECU".
- jak sonda ma połaczenie z ECU to ustawia swoje napięcie początku , czyli 0.46 V.
- a ECu wtedy w logach podaje " widzę sondę lambda status: Cold or Open circiuit"
- ale czemu podaje zimna lub obwód otwarty, ponieważ konstruktorzy uznali że jeden i drugi stan jest nie przydatny do pracy silnika, jeden i drugi jest symptomem awarii.
- ECu podaje jeszcze w logach S.C to VBAT, S.C to GND, Rich, Lean.
- w sondzie lambda ważny jest jeszcze parametr narostu przebiegu, tego parametru nie podaje żaden program diagnostyczny, czas odpowiedzi musi być < 120 msek.
- ECu w ten sposób testuje sobie kondycję sondy lambda.
- zmienia skłąd mieszanki od ubogiej ( bogatej ) do bogatej ( ubogiej ) i mierzy czas reakcji sondy, sondy leniwe nawet te z sinusoidą są blokowane przez ECU i ich parametry są zastępowane.
- po naliczeniu czasu do obliczenia TRA, ECu może zgłosić odpowiedni błąd.
- diagnostyka sondy to nw naszym przypadku program Alfadiag i pomiar dynamiczny przebiegu sondy i jej statusu.
- żadne odczytywanie błędu, numery błedów sa powiazane, tak jak było pokazane w tym wzmankowanym temacie.
- link: [156] Powracajacy blad P0170
- podczas testów kolejno sprawdzamy: grzanie sondy, praca do tych 50 st C, wykres po tiku temperatury, dobijanie przebiegu sondy do zera, masy, status sondy podczas testów.
- oraz cały czas parametr Lambda Regulation Row 1, jak ten parametr jest zły to nie wymiennamy sondy lambda w ciemno , bo to czasami może byc także łacznik elastyczny oraz zabity katalizator.

A tutaj masz cały temat na długi zimowy wieczór:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 10:49, 08 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Alfa.Radom.pl - Radomski Klub Alfa Romeo Strona Główna -> 147/156/166 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin